zondag 15 september 2013

FUNRUNNERS "SCHITTEREN" OP HALVE MARATHON OOSTLAND

Zondag, 8 september 2013:
De Halve Marathon van Oostland.
Funrunners Kees Brouwer,Piet Broekharst en Karin Leeuwenburg hebben alledrie naar volle tevredenheid de finish bereikt.
Gelopen tijden waren:
Karin: 2.05'39''
Piet: 1.46'44''
Kees: 1.33'48''

Uit hun verhalen konden wij tot onze grote vreugde opmaken dat onze trainers-boodschap: Trainingstempo doseren, "rustig" starten bij een Prestatieloop en bewust lopen met een goede techniek goed gewerkt heeft! 

Hieronder het verslag van Piet:
Hallo Funtrainers,

Even rapporteren.... Ik ben blij, heel tevreden.
Ik ben heel bewust met de handrem erop gaan lopen. Goed naar mijn lichaam luisteren. Ontspannen en rustig lopen. 
Grote verbazing toen de ene na de andere kilometer in 5 minuten en een paar seconden voorbijgleden.
Ik begin goed aan te voelen hoe de dagvorm is, zo blijkt, want ik heb dit tempo helemaal kunnen volhouden: 1:46:44. 
Dat is dus 5"04 gemiddeld. Op mijn horloge zie ik de kilometertijden en die zitten allemaal binnen 5 seconden van dit gemiddelde. 
Ik ben stomverbaasd dat ik dit zo vlak heb kunnen lopen, zo vroeg in het seizoen.
Wat hielp was de regen op de eerste 17 kilometer, dan word je niet zo warm. Die laatste 4 in de zon was doorbijten.

Zo, en nu een Bavaria...

Tot woensdag,
Piet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten